søndag 14. februar 2010

Når Jan-Eivind ikke er hjemme

Det er når han ikke er hjemme at jeg skjønner hvor ensomt det er å komme hjem til tomt hus.

Det er når han ikke er hjemme at jeg skjønner hvor kjedelig det er å spise alene.

Det er når han ikke er hjemme at jeg skjønner hvor vanskelig det er å finne på noe etter jobb.

Det er når han ikke er hjemme at jeg skjønner hvor kaldt og ensomt det er å legge seg alene i senga.

Det er når han ikke er hjemme at jeg skjønner hvor vanskelig det er å holde det rent og ryddig i huset.

Det er når han ikke er hjemme at jeg skjønner hvor heldig jeg er som har funnet en så fantastisk mann å dele livet med.

Nå er Jan-Eivind hjemme igjen. Og akkurat nå ligger han på sofaen og tar en blund. Men det gjør ingenting. Han ER her og jeg SER han.

Akkurat nå er det nok.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, sånn e d å vere gift, hjelpeløs uten han... ;)
-Marie

Emilie sa...

Ååå, så herlig!! :)

elise sa...

mmmMmmm... Det var fint skrivd, Siri! Dere er fine!! :)

Odd Henning sa...

nesten for søtt te å publiseres i andre media enn nattønsket :P

Anonym sa...

Marie: Ja, såååå enig mæ d!

Emilie: :)

Elise: Takk fer d!

Odd Henning: Kan itj publiser d i Nattønske når oss alder hørre på d vettu...!

anne mette sa...

å han æ heldig som har ei god kone å kåmmå hem te :)